fredag 22 augusti 2008

Vilja höjde sin ext till 8,20 vilket var glädjande men ridningen avbröts banans underlag var en fullständig katastrof ,jag förstår inte att man låter göra banor som inte håller för lite regn och jag kan inte förstå att dom som bestämer i föreningen låter detta ske, vi hästägare lägger ner så mycket pengar för att försöka bedöma våra hästar så nu får det snart vara nog jag har sagt tidigare aldrig strömsholm på grund av stallarna ,hästarna har stått i mörka varma stallar med dålig ventilation (ston och Valackar) Hingstarna har haft bra boxar ,vi begär att dom skall göra sitt bästa men stå i flera dagar när det är varmt och dålig luft då fins det ingen häst som är glad och nu detta med banan som var tung med vattengropar det får bara inte ske ,jag har varit många gånger på landsmot där det regnar nästan hela tiden men det märks inte på banorna , Jag kommer aldrig mer att låta mina hästar bedömas på Strömsholm även om dom skall få åka 60 mil så är det bättre ,Vi hade några som vi lät bedöma på Wången i sommras ,underbara stallar fin bana glada hästaroch ryttare det är så det skall vara ROLIGT inte att man funderar på göra något annat

Inga kommentarer: